- Lorem ipsum
Reviewbeleid
Wij verzamelen verschillende soorten reviews over onze aangeboden producten en dienstverlening. Hieronder lees je hoe we deze reviews verzamelen, beoordelen en tonen.
Reviews over producten
Wie kan op Superyoga.nl een review schrijven over onze producten?
- Wij vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk klanten hun mening kunnen geven over een aangekochte yogamat, mediatiekussen of ander product. Om die reden geven wij iedereen de gelegenheid om een productreview te plaatsen.
- Het is mogelijk om een productreview te plaatsen via de productpagina’s op Superyoga.nl. Hierbij ben je verplicht om je voornaam, emailadres, een beoordeling uitgedrukt in aantal sterren en een korte omschrijving van je beoordeling te geven.
Krijg ik na aankoop een verzoek om een productreview te plaatsen?
- Drie weken nadat je een aankoop bij ons hebt gedaan, sturen we je een uitnodiging per e-mail om het (de) desbetreffende product(en) te beoordelen. Wil je deze e-mail liever niet ontvangen? Stuur dan een mail naar [email protected].
Hoe beoordelen wij de productreviews?
- Nadat je een product bij ons gekocht hebt, ontvang je een bericht om het product met het principe van 5-sterren te beoordelen. Daarnaast vragen we je om jouw ervaring te beschrijven in een vrij tekstveld.
Hoe lang duur het voordat een review zichtbaar is op de website?
- Om misbruik en/of grof taalgebruik te voorkomen, worden alle reviews eerst door een medewerker gelezen. Hierdoor kan het dus tot enkele dagen duren voordat een review zichtbaar is op de website.
Hoe behandelen wij reviews over producten?
- Alle geplaatste reviews worden, ongeacht of deze positief of negatief zijn, op dezelfde wijze behandeld. Deze worden beoordeeld op misbruik/ongepast taalgebruik. Het aanpassen van een review is onder geen beding aan de orde.
Plaatsen wij reviews van oudere producten ook bij nieuwe of vernieuwde producten?
- In sommige gevallen lijken yoga producten zoveel op elkaar, dat het voor de klant relevant is om de productreview voor meerdere producten te gebruiken. Een voorbeeld hiervan is een yogamat die enkel in label verandert of een edelsteen waarvan de vorm net iets afwijkt in vorm of gewicht.
Hoe vindt de sortering van productreviews plaats?
- Reviews worden getoond op de productpagina, deze worden allen op een zelfde manier gesorteerd. De sortering is op basis van datum, de laatste die toegevoegd is wordt als eerste getoond.
Reviews over Superyoga
Ontvangt iedere klant een uitnodiging om Superyoga te beoordelen?
- Iedereen die bij ons een aankoop heeft gedaan met een e-mail account bij Gmail ontvangt een verzoek om Superyoga te beoordelen op Google-reviews. Wanneer de klant een review plaatst zal deze getoond worden in Google.
- Daarnaast ontvangt ook iedereen die bij ons een aankoop heeft gedaan een week na aankoop een verzoek om Superyoga te beoordelen op het review platform Kiyoh. Wanneer de klant een review plaats zal deze getoond worden op Kiyoh.
- Het is ook mogelijk zonder uitnodiging een review achter te laten op Kiyoh of Google-reviews.
Verwijst Superyoga ook naar andere review platforms?
- Wij maken in Nederland enkel gebruik van Kiyoh en Google-reviews, andere platforms zijn niet op uitnodiging en daarmee buiten het toezicht van Superyoga.
Betrouwbaarheid reviews
Hoe controleren wij de echtheid van reviews?
- Het is voor ons en het klantbelang belangrijk dat er enkel echte reviews geplaatst worden. We nodigen je dan ook alleen uit wanneer je bij ons een product hebt gekocht. Reviews worden altijd eerst beoordeeld door een medewerker van Superyoga.
- Er zijn situaties waarin een review afgekeurd wordt, waaronder:
- Reviews waarin een of enkele woorden staan zonder context
- Reviews waar contactinformatie in staat, zoals telefoonnummer, adres en url’s
- Reviews waar een websites of YouTube kanalen in staan
- De product reviews waar alleen de service van Superyoga wordt beschreven en die niet inhoudelijk ingaan op het product. Een korte verwijzing naar onze service in een paar woorden mag, maar de review moet grotendeels over het product geschreven zijn.
- Een product review die niet correspondeert met het product.
- Reviews waarin prijzen worden benoemd.
- Reviews die een kwetsende taal bevatten, zoals scheldwoorden en discriminatie.
- Wanneer een review spelfouten bevat, uit één zin bestaat of negatief is over een product, is dus geen reden om een review af te keuren.
Negatieve reviews
Hoe gaan wij met negatieve reviews om?
- Nadat een klant een negatieve review geplaatst heeft (kan een productreview, Google review of een Kiyoh review zijn) neemt Superyoga altijd contact op met deze klant. Dit gaat per e-mail. Samen met de klant behandelen wij de klacht en proberen wij altijd een oplossing te vinden voor het probleem. Dit gebeurt binnen een termijn van 3 weken.
Aanpassen en verwijderen van reviews
In welke gevallen kunnen wij een review wijzigen of verwijderen?
- Reviews worden enkel in specifieke situaties gewijzigd of verwijderd. Wanneer een klant na (langer) gebruik van het product tot de conclusie komt dat bepaalde zaken alsnog het vermelden waard zijn of wanneer de klant de review totaal verwijderd wil hebben omdat hij/zij niet wil dat zijn/haar naam nog langer vermeld staat op onze website.
Op welke manier houden wij bij welke beoordelingen achteraf verwijderd worden?
- Wij houden niet bij welke reviews verwijderd zijn, een verwijderde review is daadwerkelijk verwijderd en wordt niet verborgen of iets van dergelijke aard. Wij hebben geen belang bij het bijhouden van gegevens hierover.
Beloonde reviews
Plaatst Superyoga ook reviews tegen betaling of een beloning?
- Onze klanten worden niet betaald of beloond voor het plaatsen van een positieve review. Klanten kunnen bij ons een korting ontvangen bij een volgende aankoop, kans maken op een product of cashback, ongeacht de uitkomst van hun beoordeling.